Heleri Käro: Mets on minu pensionisammas - Metsaühistu

Heleri Käro: Mets on minu pensionisammas

Kuigi peale keskkooli Tallinnasse kolides ja seal üle 10 aasta elades on Metsaühistu turunduse vedaja Helerit alati tõmmanud loodusesse ja metsa. „Kindlasti tuleb see lapsepõlvest, kasvasin üles küll Rakvere linnas, kuid suure osa ajast veetsin Lääne-Virumaal maakodus, kus on saanud väikesest peale erinevaid maa- ja metsatöid teha. Iga kord kui oli vaja metsa istutada, rõhutas isa, et see on minu pensionisammas. Ka paljud mu tänased sõbrad teavad, et minu maakodus on neil ootamas vähemalt üks jõulupuu ning nad on aidanud mu pensionipõlve kindlustada kui korduvalt on saanud koos istutustalguid pidada.“

Pea viis aastat tagasi otsustas Heleri oma suurettevõtte kontoritöö pealinnas maha jätta ning suurest rapsimisest aja maha võtta. Elu viis ta Aasiasse ning kahe Saaremaa suurune Bali saar võitis oma looduse, inimeste ja tervisliku elustiiliga ta südame. Peale mõningast puhkust viis elu kokku Metsaühistuga. Metsaühistu oli värskelt valmis saanud oma uue brändingu ning edasi oli vaja hakata tegelema turundusega, et tõsta inimeste teadlikkust Metsaühistu tegemistest ja teenustest. Esimesed vestlused tekitasid mõlemapoolselt hea tunde ning nii saigi koostöö 3 aastat tagasi jaanuaris alguse. „Sisimas tekkis kohe hea tunne tegeleda valdkonnaga, mis mind kõnetab ja omab suuremat väärtust kui lihtsalt igapäevane tarbimine ja asjade-teenuste ostmine.  Mul on tõsiselt hea meel, et saan anda oma panuse Eesti metsade arengusse. Eriti kuna elan hetkel Eestist eemal aga südames on kodumaa ikka väga kallis.“

Iga nädalaselt peame teisipäeva hommikuti Bali-Põlva-Tartu-Viljandi koosolekuid ning teeme plaane, kuidas metsaomanike elu lihtsamaks teha ning tuua inimesi Metsaühistule lähemale. Alates Heleri liitumisest tiimiga tegeleme me sellega, et Metsaühistu oleks pidevalt metsaomanike meeles. „Turunduse efektiivsust on tihti raske mõõta ning selle tulemused on pikaajalised. Sellepärast on oluline tegeleda turundusega järjepidevalt, et sa oleksid pidevalt oma kliendi meediaväljas. Esiteks võtab inimestel aega, et peale „reklaami“ nägemise kohe reageerida ja ühendust võtta. Sellepärast on oluline oma sõnumeid pidevalt korrutada, et see inimeste teadvusesse kinnistuks. Teiseks unustavad inimesed väga kiiresti kuna sõnumid, mis igapäevasel meid kõnetavad, on tuhandeid, sellepärast on vaja järjepidevalt olla inimeste meediaväljas. Ja ideaalis kõnetada inimesi just selle sõnumiga, mida tal parasjagu vaja on.“

Nii ongi Heleri rolliks tegeleda Metsaühistu turunduse suure pildi kokkupanemisega ning selle haldamisega – mis sõnumiga, mis ajahetkel ja mis kanalis me peaksime olema, et metsaomanikeni jõuda. Koostöös ülejäänud tiimiga tegeletakse igapäevaselt nende plaanide elluviimisega, et me oleksime liitunud metsaomanike jaoks olemas ning tooksime uusi metsaomanikke Metsaühistusse. Heleri töö on natuke nagu hunt kriimsilmal, ühelt poolt tegeleb pikaajalise planeerimise ja strateegiaga, samal ajal peab olema loominguline ning mõtlema turundussõnumitele ja visuaalidele, kuidas metsaomanikele läheneda ning siis lülitab sisse tehniku rolli ja seadistab meie uudiskirju ja vajadusel muudab kodulehe koodis asjad õigeks.

Kindlasti näitab selle töö tulemusi Metsaühistu iga-aastane liikmete arvu kasv, kodulehe külastuste iga-aastane märgatav tõus, meie sotsiaalmeedia jälgijate arvu stabiilne kasv. Ka erinevad ühistud on hakanud järjest rohkem Heleri abi kasutama oma ühistute turundustegevuste elluviimisel. Oleme aeg-ajalt jaganud teadmisi ja praktikaid, et üksteiselt õppida, kuid alati võib julgelt ka ise Heleri poole pöörduda kui vaja nõu pidada.