Metsaühistu® pälvis konkursil Eesti Disainiauhinnad 2016 kaks esikohta - Metsaühistu

Metsaühistu® pälvis konkursil Eesti Disainiauhinnad 2016 kaks esikohta

16. septembril kuulutati Tallinnas Kultuurikatlas välja konkursi Eesti Disainiauhinnad 2016 võitjad. Metsaühistu® (teenusedisainibüroo Brand Manual OÜ) pälvis Teenusedisaini kategoorias tervikliku teenusedisaini protsessi auhinna ning elumuutva targa lahenduse/teenuse auhinna. Elumuutva targa lahenduse/teenuse auhind anti sel aastal välja esmakordselt.

mail-attachment

“Metsaühistu on metsahalduse kvaliteedistandard ning protsessist on võitnud kõik osapooled – kasvab valdkonna usaldusväärsus, erametsad on heaperemehelikult hoitud ja kasutatud ning kasvab ka metsa väärtus tervikuna,” kommenteeris teenusedisaini žürii esimees J. Margus Klaar.

Metsaühistu® teenuse disainil tehtud tööd tõstsid esile ka teised žürii liikmed. Mikko-Pekka Hanski (Idean partner ja strateeg (Soome)) on öelnud, et Metsaühistu® teenusega tehtud töö paistab silma põhjaliku ettevalmistusega, seda eriti teenuse kohta andmete kogumisega. „Usun, et osalemine protsessis on isegi tähtsam kui tulemus, kuna (metsa)ühistud tegelikult töötavad vastavalt uutele põhimõtetele,” sõnas Hanski.

Teenuste disain on lühidalt öeldes uute teenuste loomise või olemasolevate teenuste arendamise protsess, mis kasutab tootedisainis kasutusel olevat metoodikat ning loovat mõtlemist. Teenuste disainimise metoodika arendati välja 1990-datel aastatel. Eestis on sellega tegelemine levinud viimasel kümnendil. Teenuste disainimise olulisust rõhutatakse ka Eesti Disainiauhindadega.

“Kui me neli aastat tagasi alustasime – võtsime eesmärgiks, et Eesti Disainiauhindadega tunnustame disaini, mis ei paku ainult esteetilist naudingut, vaid lahendab probleeme ja muudab meid ümbritseva keskkonna inimlikumaks. Rõõm, et võitja valik oli keeruline, st meil on teemasid, mis meie elu puudutavad ja kus disaini kaasamine on andnud suurepärase, inimliku ja kõiki osapooli kaasava lahenduse,” kommenteeris Eesti Disainikeskuse juht Jane Oblikas.

Metsaühistu® projektijuht Priit Põllumäe lisas, et ühistud on Brand Manuali poolt tehtud töö tulemusi juba tundnud. „Ühistute teenused on üle vaadatud meie liikme ehk siis kliendi seisukohast lähtuvalt. Nii saame ka ise selgemini aru, mis töötab hästi ja mida tuleb muuta. Metsaühistu® teenused on tänu Brand Manuali tööle kohandatud selliseks, nagu neid vajab ühistu liige.“

metsauhistu_cover_1_huge

Brand Manuali esindaja Timo Suvi lisas, et üldiselt ei olnud nende jaoks töö raske, kuid seda huvitavam. „Brand Manual võttis oma eesmärgiks muuta metsaomanike suhtlemine ühistutega lihtsamaks. Meie sihiks oli see, et mõlemad pooled räägiksid ühte keelt ja et metsaomanik oskaks ühistust küsida õiget asja,“ rääkis Suvi. Lõpptulemust on tema sõnul praegu veel raske hinnata, sest Metsaühistu® on suhteliselt uus, kuid oluline on see, et ühistutele on tekkinud niiöelda „tööriistakast“, mida nad saavad kasutada.

Timo Suvi sõnul on väga rõõmustav ka see, et Metsaühistu® märki kasutavad juba kaheksa ühistut.

Fotol Brand Manuali meeskond Silver Tibbing, Timo Suvi, Eveli Glinjanski ja Dan Mikkin, vasakul hoiab auhinnaprille Keskühistu Eramets tegevjuht Priit Jõeäär.

Foto: Tiina Kõrtsin/Õhtuleht

 

Seotud artikklid: