Metsaühistu® ühendab kolmandikku ühistegevusse koondunud metsaomanikest - Metsaühistu

Metsaühistu® ühendab kolmandikku ühistegevusse koondunud metsaomanikest

Metsaühistu® kaubamärgiga liitunud seitsme ühistu liikmete arv kasvab jõudsalt. Võrreldes kaubamärgi kasutuselevõtu algusajaga on liikmete üldarv kasvanud paarisaja metsaomaniku võrra. Ühistute andmetel kuulub maikuus nende liikmeskonda 3400 metsomanikku.

Metsaühistu-liikmete-koondtabel
Metsaühistu® on erametsaomanikke ühendavate organisatsioonide poolt loodud kaubamärk kõigile ühtsetele kvaliteedistandarditele vastavatele metsaühistutele. Kaubamärgi hoidja on Keskühistu Eramets. Eestis tegutseb aktiivselt kolmkümmend erametsaomanike organisatsiooni, millega on ühtekokku liitunud ligi kümme tuhat erametsaomanikku. Metsaühistu® ühistute liikmed moodustavad sellest kolmandiku.

Suurima liikmeskonnaga on Põlvamaa Metsaühistu, millega 13. mail liitus kaheksasajas liige. „Liikmeid lisandub stabiilselt, laias laastus kümmekond iga kuu. Näiteks jaanuaris oli meil 745 liiget, maikuus aga tõusis liikmete arv kaheksasajani. Anname endast parima, et metsaomanikud saaksid võimalikult hea teeninduse ning oleksid enda organisatsiooniga rahul,“ rääkis Põlvamaa Metsaühistu juhatuse liige Erki Vinni.

Põlvamaa Metsaühistu on kaubamärgiga ühinenutest suurima metsamaa pindalaga. Samas vähenes ühistu hallatava metsamaa pindala maikuuks võrreldes aasta alguse seisuga ligikaudu kümne tuhande hektari võrra. „Liikmete hulgast lahkus üks suur metsandusfirma, seetõttu vähenes ka pindala,“ selgitas Vinni.
Liikmete lahkumine ja juurdetulek on ühistute jaoks tavapärane. „Kui näiteks metsaomanik müüb oma metsa ära, pole tal põhjust jääda ka ühistusse. Siiski on lahkujaid vähem kui juurdetulijaid, ka meie vastav „bilanss“ on positiivne,“ lisas Põhja-Eesti Metsaühistu juhatuse liige Kalle Põld.

Liikmete värbamiskampaaniaid Metsaühistu® kaubamärgi alla koondunud metsaomanike organisatsioonid ei korralda. Läänemaa Metsaühistu esindaja Mikk Link sõnas, et prioriteet on olemasolevaid liikmeid võimalikult hästi teenindada. „Meie parim reklaam on rahulolev metsaomanik, kuna liikmeskonnad suurenevad, siis järelikult on rahulolevaid metsomanikke palju,“ rääkis Link.

Metsaühistu® kaubamärgi hoidja, Keskühistu Eramets tegevjuht Priit Jõeääre sõnul on liikmete arvu kasv tõestuseks ühistute heast tööst. “Liikmete arv näitab ka metsaomanike rahulolu meiega. Kindlasti on selle põhjuseks muuhulgas meie teenuste kvaliteet ning tase – Metsaühistu® eesmärk on olla metsaomaniku esimene ja parim valik mistahes metsandusliku probleemi või küsimuse korral!”

Seotud artikklid: